جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
دو شنبه 02 مرداد
گفتگوی با اولین زنی که مدیر مجموعه ورزشی شد/ اهل لابی نیستم

گفتگوی با اولین زنی که مدیر مجموعه ورزشی شد/ اهل لابی نیستم
گفتگوی با اولین زنی که مدیر مجموعه ورزشی شد/ اهل لابی نیستم
سرپرست مجموعه ورزشی کشوری با اشاره به برنامه‌های خود برای مدیریت این مجموعه، گفت: در مورد اجاره بهای فدراسیون‌های مستقر در مجموعه باید بررسی‌های دقیقی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته با حکم مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، آناهیتا ‏شیرودی به عنوان سرپرست جدید مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران انتخاب شد‎.‎ شیرودی در واقع جایگزین کریم کاظمی شد که به دلیل بازنشستگی به ‏فعالیت خود در این مجموعه پایان داد‎.

آناهیتا شیرودی فرزند شهید علی اکبر شیرودی و اولین زنی است که مدیریت یک مجموعه ورزشی را عهده دار می شود. وی با تاکید بر اینکه ویژگی ها و خصایص اخلاقی و کاری اش دقیقا مانند پدر شهیدش است، بر این تاکید دارد که در مدیریت اهل لابی و تعامل ناحق نیست و قطعا با آنچه خارج از چارچوب قانون باشد، برخورد خواهد کرد.

آناهیتا شیرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۸-۱۷ سال است در مجموعه ورزش و ساختمان وزارتخانه مشغول به کار است، تصریح کرد: این اولین باری نیست که مسئولیت اجرایی در ورزش را عهده‌دار می‌شوم. تجربه این کار را دارم. پیش از این برای مدت چند سال مدیریت رفاهی بخش ورزش را عهده‌دار بودم و بر اساس تجربه‌ای که در این بخش دارم، پیشنهاد مطرح شده برای مجموعه ورزشی شهید کشوری را پذیرفتم.

وی در این رابطه ادامه داد: البته همزمان پیشنهادهایی هم برای مدیریت ستادی داشتم اما از آنجا که شخصاً به کار اجرایی علاقه‌مند هستم، ترجیح دادم پیشنهاد مطرح شده برای مدیریت مجموعه ورزشی را بپذیرم؛ بخصوص اینکه اولین بار بود که چنین پیشنهادی به یک خانم داده می‌شد. اینکه به عنوان اولین زن، مدیریت یک مجموعه ورزشی را عهده‌دار شده‌ام را دوست دارم بخصوص اینکه این‌گونه می‌توان ثابت کرد خانم‌ها هم می‌توانند در کارهای اجرایی موفق باشند.

سرپرست مجموعه ورزشی کشوری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با برنامه‌های کلی وی برای مدیریت مجموعه ورزشی شهید کشوری مطرح شد، گفت: برنامه من برای آغاز کار، بررسی وضعیت کلی مجموعه از نظر ساختاری است و اینکه تا چه حد می‌توان از این مجموعه استفاده بهینه داشت. باید بررسی‌هایی در مورد درآمد ورزشگاه داشته باشم؛ بخصوص که نظرم بر این است که باید درآمد ورزشگاه بالا باشد تا بتوان خدمات شایسته از آن گرفت. در این زمینه باید وضعیت همکاری پیمانکاران نیز مورد نظر قرار بگیرد، از این حیث که بر اساس قراردادهای منعقد شده با آنها، چه خدماتی ارائه می‌شود و آیا این خدمات رضایت شهروندان را به همراه داشته است؟

شیرودی در مورد ساختمان فدراسیون‌های مستقر در مجموعه ورزشی کشوری و اینکه «آیا نسبت به وضعیت آنها بخصوص در مورد اجاره‌بها به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز ورود خواهد شد؟»، گفت: باید در مورد این مسئله هم بررسی هایی هم داشته باشم سپس در مورد آنها برنامه ریزی کنم. باید این موضوع به صورت دقیق مورد توجه قرار بگیرد که وضعیت فدراسیون‌ها در مورد پرداختی اجاره‌بها به چه صورت است و آیا حق و حقوقی از یکی از طرفین ضایع شده یا نه؟

وی در این رابطه تصریح کرد: البته شنیده‌ام فدراسیون‌ها اجاره‌ای به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نمی‌دهند در حالی که شخصاً با آن مخالفم. به هر حال مجموعه کشوری یک ساختمان دولتی است که متعلق به شرکت توسعه است و باید از منابع آن برای بهبود روند کاری مجموعه استفاده بهینه داشت. اینکه از ساختمان‌های این مجموعه استفاده شود، اما پرداختی بابت آن صورت نگیرد، درست نیست چون باعث می‌شود مجموعه کشوری مستهلک شود. در هر صورت باید در این زمینه بررسی‌های دقیق‌تری را انجام دهم، سپس برای آن طرح برنامه داشته باشم. به طور کلی این را قبول ندارم که بدون پرداختی از ساختمان استفاده شود.

سرپرست مجموعه ورزشی شهید کشوری که به عنوان اولین زن عهده‌دار این مسئولیت شده است، در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه ویژگی های اخلاقی و کاری اش درست مانند پدر شهیدش است، گفت: هنوز سه سالم نشده بود که پدرم شهید شد. از پدرم خاطره زیادی در ذهن ندارم اما به گفته خیلی ها شباهت های ظاهری و کاری زیادی به پدرم دارم. هم رزمان پدرم به محض اینکه من را می بینند، می گویند شبیه وی هستم. سعادت نداشتم پدرم را زیاد ببینم اما خوشحالم خیلی از ویژگی های او را دارم مثل اینکه در مقابل ناحق می ایستم و در مورد تصمیمات و اهداف مصمم به اجرا هستم.

آناهیتا شیرودی در پایان تأکید کرد: به واسطه حضور چندین ساله در مجموعه ورزشی کشوری، خیلی‌ها ویژگی‌های کاری من را به خوبی می‌دانند؛ اهل لابی و تعامل ناحق نیستم، اگر کار یا رفتاری خارج از چارچوب قانونی انجام شود، تحت هیچ شرایطی حتی اگر بنا به مصلحت خودم باشد، با آن کنار نمی‌آیم. در کل اینکه در کارم با هیچ‌کس و در هیچ موردی شوخی ندارم.


تهران، بلوار میرداماد، میدان محسنی
انتهای خیابان رازان جنوبی (شهید حصاری)
مجموعه ورزشی شهید کشوری
021 - 2226 92 70
©2017 Keshvari Sport Complex, All Right Reserved