شنبه 09 آذر راه کاراته تا رسیدن به المپیک توکیو  
   
 




هفتمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در شهر مادرید کشور اسپانیا در حالی پیگیری می شود که بر اساس آمار اولیه 737 کاراته کا از 89 کشور جهان در آن حضور دارند.
به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی شهید کشوری به نقل از سایت فدراسیون کاراته ایران، مجموعه ورزشی پابیون سوس آره نا در شهر مادرید اسپانیا از جمعه هشتم تا یکشنبه 10 آذرماه با برپایی چهار تاتامی از کاراته کاهایی پذیرایی می کند که کسب سهمیه المپیک را جستجو می کنند.
آمار اولیه 737 ورزشکار از 89 کشور با برگزاری مراسم قرعه کشی به تعدادی واقعی از شرکت کننده گان نظر کرد. بر اساس امار اولیه بیشترین تعداد شرکت کننده مربوط به این کشورها بود:
ژاپن: 64 نفر
ایتالیا 49 نفر
اسپانیا 36 نفر
فرانسه 34 نفر
روسیه 23 نفر
اوکراین 20 نفر
ترکیه 19 نفر
ایران 18 نفر
قزاقستان 18 نفر
با بررسی ساده حاضران ایرانی در این مسابقات مشخص می شود که آمار اولیه دستخوش تغییراتی شده است.
در این مسابقات علاوه بر امتیازاتی که به نفرات و تیم های برتر تعلق می گیرد (990 امتیاز به نفرات اول) به طلایی ها 750 یورو، به نقره ای ها 500 یورو و برنزی ها 200 یورو جایزه نقدی داده خواهد شد.
پس از این مسابقات 5 مرحله دیگر در پیش است که به جز مسابقات شیلی رقابت های امارات، اتریش، فرانسه و مراکش از سری مسابقات لیگ برتر خواهد بود.
دو سهمیه در پایان مسابقات کاراته وان به همراه 3 سهمیه از مسابقات فرانسه که در وزن های المپیکی برگزار خواهد شد به اضافه سهمیه های قاره ای، میزبان و وایلد کارتی اردیبهشت ماه سال آینده چهره ده کاراته کا در اوزان المپیکی را معرفی خواهد کرد.
بدون شک عبور از این مراحل سخت و رسیدن به المپیک نشان می دهد که کسب مدال از آوردگاه توکیو چه کار دشواری خواهد بود.
ایران تاکنون شرایط نسبتا خوبی به خصوص در وزن های سنگین آقایان دارد و تمام تلاش ملی پوشان، کادر فنی و مسئولان فدراسیون کاراته کشورمان معطوف به این امر مهم است تا کشور عزیزمان بعد از رشته های کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی در پنجمین رشته ورزشی خود شاهد کسب مدال در المپیک شود.
بدون تردید در این مسیر سخت ابتدا کسب سهمیه کامل در بخش مردان و زنان هدف اصلی است. باید امیدوار بود با همراهی همگانی این هدف بزرگ محقق شود.