شنبه 24 تیر گفت و گوی وزیر ورزش و جوانان به مناسبت 2 سالگی برجام:  
   
  دکتر مسعود ساطانی فر به مناسبت دو سالگی برجام ، گفت و گویی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان انجام داد که در ادامه می خوانید.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که برجام دستاوردهای خوبی در حوزه ورزش در همین دو سال برای ایران داشت گفت: ماهم باید از ابزار ورزش استفاده کنیم، در جهان، بسیاری از کشمشکش ها و منازعات جهانی و تیرگی روابط به واسطه ارتباطات ورزشی ، رفع می شود ، ورزش یک زبان مشترک بین الملی است.

دکتر سلطانی فر تصریح کرد: ما هم در مقطعی که تحریم بودیم بسیاری از کشورها تمایل داشتند درحوزه ورزش با ما ارتباط داشته باشند و واقعیت هم این بود که این تعاملات برقرار بود، به این شکل که تیمهای ورزشی ما به کشورهایی که ما را تحریم کرده بودند اعزام می شدند و تیمهای ورزشی آنها به ایران سفر می کردند .

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در مقطعی که ما توانستیم با کشورهای پنج به علاوه یک در زمینه حفظ فعالیتهای حقوق هسته ای برای لغو تحریم ها تفاهم کنیم، فرصتهای جدیدی برای ما در حوزه ورزش پی. آمد.ما بیش از 60 رویداد ورزشی را تا الان بعد از برجام میزبانی کردیم .

وی افزود: جامعه ورزشی بین المللی بعد از برجام و پس از تعامل با ایران، رویکرد بسیار گسترده ای داشت، در واقع کشورهای جهان ارتباط با ایران در این حوزه را در برنامه های خود دارند در همین راستا با ما رفت و آمد می کنند، در حال حاضر بسیاری از کشورها علاقمند هستند ضمن تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک ورزشی با ایران همکاری کنند. برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان و جام جهانی کشتی مصداق این موضوع است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این مطلب که ایران در شرایط امنی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد گفت: در حالی که بیشتر کشورهای منطقه به خاطر تحملات تروریست در ناامنی قرار دارند کشور ما در شرایط امنی
به سر می برد و به خاطر شرایط کشورمان ، بسیاری از کشورهای همسایه که مشکلات عدم تامین امنیت دارند مسابقاتشان را در ایران برگزار می کنند، مثل مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 کشور عراق که در ایران برگزار می شود.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: با وجود اینکه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران سم پاشی می کنند ولی تقریبا برای همه ی محافل بین المللی دنیا این نکته به اثبات رسیده که ایران شرایط میزبانی برای برگزاری مسابقات بین المللی از جهت امنیت، زیرساختها و مدیریت و عوامل اجرایی را دارد.

وی ادامه داد: برجام این تحول را برای ما ایجاد کرد که بتوانیم تعامل و ارتباطاتمان را با جامعه بین الملل ورزشی و کنفدراسیونهای آسیایی بیشتر کنیم که فکر می کنم این مساله می تواند در توسعه ورزش به ما کمک کند .

وزیر ورزش و جوانان گفت: این ارتباطات، باعث انتقال تجربیات و دانش
ایران در زمینه های مختلف از جمله ورزش می شود و به هرحال شرایطی به وجود می آورد که به نظر من باید ورزشکارانمان از این بستر برای رشد خود استفاده کنند.