سه شنبه 24 اردیبهشت بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اردوی تیم ملی کاراته  
   
 

دکتر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک از تمرینات آماده سازی تیم ملی کاراته مردان و بانوان در آکادمی ملی المپیک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی شهید کشوری به نقل از سايت فدراسيون كاراته ، دکتر صالحی امیری در ابتدای این بازدید ضمن تشکر از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به حاضرین گفت: امروز روز خوبی برای کاراته است چرا که جوانان خوش نام و خوش اخلاق کاراته کا، افتخار این را دارند که دکتر شریعتمداری میهمان خانواده کاراته است. بنده گزارشی اجمالی از وضعیت عمومی و ثبات در فدراسیون کاراته و زحماتی که مدیران پیشین این فدراسیون کشیده اند خدمت ایشان ارائه کرده ام.
دکتر صالحی امیری افزود: تیم ملی کاراته در هر دو بخش آقایان و بانوان تیمی منسجم، خوش اخلاق و بی حاشیه است که مهمترین عامل این بی حاشیه بودن حضور مربی نامداری به نام شهرام هروی در تیم است. امروز حضور دکتر شریعتمداری می تواند برای ورزش و خصوصاً کاراته منشأ برکت باشد. بنده از مشغله زیاد ایشان اطلاع دارم و حضور ایشان امروز در اینجا نشان دهنده عشق و علاقه وی به کاراته و ورزش است. کاراته رشته ای است که ما روی آن حساب ویژه ای در المپیک 2020 باز کرده که می تواند با درخشش خود و مدال هایی که کسب می کند وضعیت ایران در جدول مدال ها را تغییر بدهد.
حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته ضمن تشکر از حضور دکتر شریعتمداری و دکتر صالحی امیری در تمرین امروز تیم کاراته گفت: ما در سال جدید برای دومین بار است که در خدمت وزیر کار هستیم. قبل از اعزام به مسابقات مراکش خدمت وزیر رفتیم در این مسابقات که از امتیاز کسب سهمیه المپیک نیز برخوردار بود کاراته کاهای ما باز هم درخشیدند وهم آقایان و هم بانوان امتیازات خوبی را کسب کردند. تیم ما تیمی ارزشمند و با تجربه است که فردا شب به مسابقات استانبول اعزام خواهد شد. این مسابقات بسیار حائز اهمیت است و کاراته کاهای ما شایستگی این را دارند که در تمامی اوزان زنان و مردان صاحب مدال شوند.
هروی سرمربی تیم ملی کاراته آقایان پس از معرفی کامل اعضای تیم با بیان این جمله که من خودم را مدیون سازمان تأمین اجتماعی می دانم گفت: از زمان ورود دکتر صالحی امیری به کمیته ملی المپیک شور و نشاط زیادی به این رشته وارد شده است. من به نوبه خودم این تیم را متعلق به کمیته ملی المپیک می دانم و امیدوارم با کسب هر هشت سهمیه المپیک 2020 توکیو در هر دو بخش آقایان و بانوان گوشه ای از زحمات و محبت های شما عزیزان را جبران کنیم.
در ادامه دکتر شریعتمداری با ابراز خوشحالی از اینکه در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن فرصتی مهیا شده تا از تمرین کاراته بازدید کند گفت: من خودم از علاقمندان و ورزشکاران این رشته ورزشی هستم. می دانم که تمرین کردن برای شما و تمامی رشته های ورزشی در این ایام بسیار سخت است.
وی در ادامه گفت: حرکات و فنون کاراته روی تاتامی کاملاً واقعی است. کسی که ورزش می کند در واقع دارد اعتماد به نفس خود را افزایش می دهد و تمرین می کند برای زندگی. مطمئناً شما عزیزان برای گرفتن نتیجه مناسب در مسابقات پیش رو باید از تدارک خوبی بهره ببرید تا در شرایط خاص المپیک بدرخشید و مقام های ارزشمندی را به ارمغان بیاورید لذا هر کمکی از دست من برای موفقیت شما بر بیاید انجام خواهم داد.
وی در ادامه و در ایامی که متعلق به امام علی (ع) است از خضوع و افتادگی کاراته کاها در جامعه تقدیر کرد و گفت: شما قهرمانان رشته ورزشی کاراته که اکثراً هم دارای مقام هستید از ابزار ارزشمندی مثل قهرمانی و شهرت کم استفاده می کنید که این موضوع نشان دهنده افتادگی شما عزیزان است. برای شما عزیزان در رویدادهای مهم پیش رو آرزوی موفقیت می کنم.

گفتنی است دکتر شریعتمداری پیش از حضور در تمرینات تیم ملی کاراته از مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی و مرکز تمرینات آبی این مجموعه بازدید کرد و مجموعه فعالیت های این مراکز جهت ارائه خدمات به ورزشکاران و قهرمانان اعزامی به رویدادهای بین المللی آشنا شد.
همچنین دکتر قراخانلو نیز توضیحاتی را در خصوص امکانات موجود در این آکادمی و نحوه ارائه خدمات به ورزشکاران به خصوص در سال منتهی به المپیک 2020 توکیو ارائه داد.