سه شنبه 26 شهریور اطلاعیه شرکت توسعه در خصوص حادثه تلخ ورزشگاه آزادی  
   
 


روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در اطلاعیه ای ضمن تسلیت حادثه دردناک شب گذشته در ورزشگاه آزادی و جان باختن عماد صفی یاری، اطلاعیه ای صادر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است :

بعد از دو بازی اول لیگ برتر در ورزشگاه آزادی و مشکلات بوجود آمده در ورود تماشاگران، شورای تامین امنیت استان تهران برای بهبود و نظم دهی در تردد تماشاگران، شرکت توسعه و مجموعه آزادی را مکلف کرد تا فضای دیگری جهت کنترل اولیه بلیت و کارت ملی تماشاگران تعبیه نماید که این مهم فورا و به صورت آزمایشی و موقت قبل از بازی شب گذشته بوسیله داربست هایی به فاصله 50 متری از گیت‌های بلیت فروشی نصب گردید که موجب بهبود در ورود تماشاگران در بازی اخیر نسبت به دو بازی هفته اول و دوم به ورزشگاه آزادی شد که متاسفانه پس از پایان بازی، این حادثه تلخ رخ داد.

پیمانکاری که داربست‌های فلزی را نصب کرد، به خاطر بی‌احتیاطی و برای محکم کردن نرده‌های داربست، آنها را با تیرهای برق در مجاورت فضای سبز مهار کرده بود. لازم به ذکر است علت این حادثه تلخ ارتباطی به گیت‌های ورزشگاه آزادی که در فاصله ۵۰ متری ورودی نرده های گیت های الکترونیکی ضلع غربی ورزشگاه با محل وقوع حادثه می باشند، ندارد. (مطابق تصویر)

بعد از اتمام مسابقه و خروج حدودی ۱۰ هزار نفر تماشاگر از ورزشگاه، فرزند یکی از غرفه داران اجاره ای بر اثر تماس با داربست‌های فلزی دچار برق‌گرفتگی شده و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهد.

تردد خیلی از تماشاگران طی سال های اخیر در ورزشگاه آزادی از بین داربست ها و دالان هایی صورت می گرفت که شایسته و زیبنده محیط های ورزشی نبود. در نتیجه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از دو سال قبل به دلیل عدم زیبایی، نا امن بودن و همچنین در خور شان نبودن برای تماشاگران، با نصب داربست در مجموعه های ورزشی به خصوص ورزشگاه آزادی مخالف بود که با تاکید وزیر محترم ورزش و جوانان، طی این مدت به مرور، اقدام به جمع آوری و حذف داربست ها از اماکن و محوطه های این مجموعه و نصب نرده های دائم و شکیل مطابق با استانداردهای ورزشگاه های بین المللی کرد.

در خاتمه، ضمن تسلیت مجدد و ابراز همدردی با خانواده صفی یاری، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به عنوان مالک مجموعه ورزشی آزادی، پیگیر این پرونده از مراجع قضایی و ذیصلاح بوده و در صورت اعلام هرگونه تخلف از سوی عوامل مجموعه ورزشی آزادی، با خاطیان و مسببین، به شدت برخورد خواهد کرد.