سه شنبه 19 تیر جهش 17 پله ای شاگردان کی روش در رنکینگ فیفا/ بازگشت ایران به صدر آسیا  
   
 
با روش جدید به کار گرفته شده توسط فیفا برای تعیین رتبه هر کشور در رده بندی جهانی فوتبال، تیم ملی کشورمان با جهش 17 پله ای روبرو شد.
دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال جهش 17 پله ای شاگردان کی روش در رنکینگ فیفا/ بازگشت ایران به صدر آسیا


به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی شهید کشوری به نقل از سرویس ورزشی جام نیـوز، جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی جهان پنج‌شنبه هفته آینده منتشر خواهد شد و این در حالی است که بنا بر گزارش فیفا برای برطرف شدن نقص‌های رنکینگ از این پس از مدلی جدید در رده‌بندی تیم‌ها استفاده خواهد شد تا نقاط ضعف رنکینگ به حداقل برسد.



بنا بر این گزارش، تیم ملی لهستان در یک ماه منتهی به قرعه‌کشی جام جهانی هیچ بازی دوستانه‌ای انجام نداد تا امتیاز منفی نگیرد و در جمع ۷ تیم برتر رنکینگ و بین سرگروه‌های جام جهانی باقی بماند، اما در جام جهانی مشخص شد لهستان چه تیم ضعیفی بوده است و حالا بر اساس رنکینگ جدید فیفا که از روش جدید به نام «ELO» استفاده می‌کند، این تیم به رده ۲۱ رنکینگ و حتی پایین‌تر از ایران سقوط کرده است. در این روش برخلاف گذشته دیگر تبعیضی بین امتیاز بازی‌های ملی در قاره‌های مختلف وجود ندارد و برای گرفتن یک تصویر دقیق‌تر از بهترین تیم جهان به نتایج اخیر تیم‌ها بیشتر از میانگین ۴ ساله نتایج آن‌ها توجه می‌شود. بر همین اساس تیمی مثل لهستان که در رنکینگ ماه گذشته فیفا در رده هشتم قرار داشت، به رده بیست و یکم سقوط کرد، اما تیم ملی ایران که در رنکینگ قبلی سی و هفتم بود، حالا به رده بیستم صعود کرده است. با توجه به گزارش‌های منتشر شده در این خصوص استقبال خوبی از روش جدید فیفا در رده‌بندی تیم‌ها به عمل آمده و گفته می‌شود رنکینگ جدید تصویر بهتری از قدرت واقعی تیم‌ها ارائه می‌دهد.



همان‌طور که گفتیم رنکینگ جدید فیفا پنج‌شنبه هفته آینده منتشر خواهد شد، اما تا این لحظه برزیل در صدر رنکینگ قرار دارد و از بین تیم‌های راه یافته به نیمه‌نهایی جام جهانی فعلاً فرانسه دوم، بلژیک سوم، انگلیس پنجم و کرواسی نهم هستند. تیم ملی ایران هم که پس از ۵ سال صدرنشینی در آسیا فقط ماه قبل جای خود را به استرالیا داده بود، حالا با صعودی ۱۷ پله‌ای خود را به رده ۲۰ جهان رسانده و بار دیگر در صدر جدول رنکینگ آسیا قرار گرفته است.


در بین حریفان ایران در جام جهانی تا روز گذشته اسپانیا چهارم، پرتغال هشتم و مراکش سی و نهم بوده‌اند. در بین آسیایی‌ها، اما پس از ایران، کره‌جنوبی در رده ۲۶، استرالیا در رده ۴۰ و ژاپن در رده ۴۵ قرار گرفته‌اند.