شنبه 19 اسفند تصویب برنامه ملی ارتقاء نشاط و تندرستی زنان و دختران  
   
  فریبا محمدیان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درخصوص این طرح گفت: برنامه ملی ارتقاء نشاط و تندرستی زنان و دختران به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری داده شد. این طرح در کمیسیون‌های مختلف و کارگروه های تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت. ضمن این که پیش از این هم کارشناسان وزارت ورزش و جوانان در جلسات متعددی حضور پیدا کردند و این برنامه را که در واقع یک برنامه ملی کلان است را توانستند در کارگروه های معاونت زنان و خانواده آماده کنند.

او ادامه داد: اولین جلسه ستاد ملی روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ به همت معاونت زنان ریاست جمهوری به ریاست دکتر روحانی با حضور وزیر ورزش و جوانان و اعضا ستاد تشکیل شد که یکی از مصوبات این ستاد بررسی برنامه ملی ارتقاء نشاط و تندرستی زنان و دختران بررسی و مورد استقبال اعضاء قرار گرفت.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در تنظیم و تدوین این طرح ملی دو هدف کلان را علاوه بر یک سری از اهداف تخصصی تر دنبال می کنیم، توضیح داد: یکی از برنامه های ما در حوزه کلان، کاهش ده درصدی فقر حرکتی زنان و دختران است که برای آن چند برنامه ملی طراحی شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف ما افزایش ساعات فعالیت ورزشی زنان است، گفت: در دوره نخست تشکیل دولت تدبیر و امید بر مبنای مطالعاتی که انجام شده، میانگین ساعات پرداختن ورزش زنان و دختران ۸ دقیقه بود در این زمان، فعالیت هایی انجام شد که براساس اعلام مرکز آمار این عدد به ۱۲ دقیقه رسید که با اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا سال ۱۴۰۰ این سهم را به ۲۰ دقیقه برسانیم.

وی گزارش سازمان بهداشت جهانی درخصوص افزایش ساعات فعالیت ورزشی با عدد۳۰ دقیقه را مورد توجه قرار داد و‌ خاطر نشان ساخت: برای رسیدن به این عدد به دنبال این هستیم که با کمک همکاران مان بتوانیم این طرح را محقق کنیم.

فریبا محمدیان با بیان این که متولی برنامه ی ملی ارتقا نشاط و تندرستی وزارت ورزش و جوانان است توضیح داد: در اجرای بخشی از این طرح نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهادها هستیم که در طرح پیشنهادی این برنامه در این نشست هماهنگ و مصوب شده است.
وی گفت: گستره ی اجرای این برنامه سراسر کشور در مناطق شهری و روستایی است و به لحاظ دامنه ی سنی تمامی رده‌های را در برمی گیرد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با تأکید بر این موضوع که در این طرح افراد با ویژگی های خاص نیز مورد توجه قرارگرفته افزود: به عنوان مثال برای زنان باردار، سالمندان یا افراد با معلولیت خاص برنامه هایی طراحی شده است.

وی تأکید کرد: تمام هدف این برنامه توسعه تندرستی و نشاط است که امیدواریم برنامه ای که برای سال ۹۷ با این مصوبه طرح ریزی شده محقق شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سئوال که آیا در اجرای این طرح سایر سازمان ها و ارگان ها نیز مشارکت خواهند داشت، اظهار داشت: بی تردید در اجرای بخشی از این طرح نیازمند تعامل و همکاری ارگان‌هایی مثل: صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی خواهیم بود، برای مثال: در اجرای یکی از طرح ها تحت عنوان پارک گام نیازمند مدیریت شهری و روستایی هستیم.

وی در مورد تأمین منابع مالی برای اجرای این طرح گفت: دکتر روحانی رییس جمهوری بیان کردند که چنانچه برای اجرای این طرح مساعدت‌های مالی لازم است حتما صورت بگیرد.