سه شنبه 16 شهریور زیرساخت های ورزشی باید توسعه یابد  
   
  دکتر سجادی:



دکتر سید حمید سجادی در دیدار با مدال اوران المپیک توکیو گفت: ما از مجلس می خواهیم که در زمان بررسی و تصویب بودجه، سهم بیشتری نسبت به دوره های گذشته برای وزارت ورزش و جوانان در نظر بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سید حمید سجادی، در دیدار امروز (دوشنبه 15 شهریور) با ورزشکاران مدال آور المپیک در خانه ملت ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و حمایت های مجلس شورای اسلامی از این وزارتخانه و ورزشکاران گفت: امروز توفیقات ما در حوزه های مختلف ورزشی نماد پیشرفت در کشور شده و ما می خواهیم این نمادها ارتقای بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما از مجلس می خواهیم که در زمان بررسی و تصویب بودجه، سهم بیشتری نسبت به دوره های گذشته برای وزارت ورزش و جوانان در نظر بگیرد. اتفاقات مهمی در عرصه ورزشی مورد انتظار است، مدال آوران عزیز کشورمان که از دوره قهرمانی خارج می شوند، درگیر تامین مخارج زندگی و معیشتی خود می شوند و این موضوع به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز این پهلوانان نگران تامین معیشت، حفظ آبروی خانواده و آینده فرزندان خود هستند و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست، مشکلات این عزیزان را حل کنیم. وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی، امروز پیشرفت بسیاری داشته اظهار داشت: تعداداماکن ورزشی با توجه به علاقمندی مردم به ورزش کافی نیست که باید در این باره با اندیشه زمینه توسعه زیر ساخت های ورزشی را مهیا کنیم. وی در ادامه بیان کرد: حداقل 3 مترمربع استاندارد زیرساخت های ورزشی در دنیا است که اگر می خواهیم به این رقم نزدیک شویم، باید بیشتر به ورزش توجه کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه امروز در دنیا با توجه به ورزش همگانی، هزینه های درمانی خود را کاهش می دهند، اظهار کرد: نسبت ورزش به کاهش هزینه ها، یک به سه است، یعنی در بسیاری از کشورها مانند استرالیا و کانادا به ازای هزینه کرد یک دلار برای ورزش، 3 دلار صرفه جویی می کنند. وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی در جهت توسعه ورزش همگانی موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان مردم می شود اظهار داشت: سیاستگذاری دراین راستاموجب کارآفرینی و ایجاد مشاغل خواهد بود، به طور مثال با توسعه صنعت سوارکاری 62 شغل ایجاد می شود.

دکتر سجادی ضمن قدردانی از تلاش های ورزشکاران کشورمان در بازی های المپیک بیان کرد : کاروان اعزامی به توکیو مدال آوری خوبی داشتند و امیدواریم این بارقه های امید در بازی های المپیک فرانسه به دستاوردهای قهرمانی بیشتری تبدیل شود.